Hvitveis!

Hei !

MAT

Idag vil jeg bare vise den retten under, den heter Curry Kylling Stekt Ris. Den fant jeg her : https://www.altasiatisk.no/2022/09/curry-kylling-stekt-ris/

Jeg hadde ikke sesamolje, østersaus og sukker i sausen, men ellers hadde jeg alt. Kan bare smake til litt selv få tilnærmet den smaken man ønsker.

Jeg lagde den engentlig for en gutt som har bodd hos meg. Han skulle komme hjem men kom ikke. Han ble tatt av politiet, da han har utfordringer i livet sitt og ble satt i fengsel. Det var jo et sjokk!

Så da satt jeg alene igjen med denne rette. Det var litt dumt. Jeg hadde gledet meg til han kom. Men han er jo 23 år så han har jo vært ganske selvstyrt. Men jeg liker å bry meg om han og prøve å hjelpe han så god jeg kan så han kan ha/få det greit. Og jeg vet at han kan gjøre dumme ting når han er ute, men jeg kan ikke gjøre noe med det, jeg prøver så godt jeg kan.

Jeg har kjøpt inn ferske rundstykker så og si hver dag til han. Jeg har kjøpt inn pålegg; rekesalat, gul ost, og kyllingskinke da han ikke kan spise kokst skinke da han er muslim. Jeg har kokt egg til han men han spiste dem ikke. Jeg har kjøpt juice for det var han veldig glad i.

Jeg har kjøpt frokostyoughort, rislunsj, frukt, grønnsaker som agurk, cherry toamter, og paprika.

Jeg har lagret kylling og ris, det spiste han, laget kylling og småpoteter da kom han ikke hjem. Jeg har laget laks, poteter og grønnsaker det spiste han. Kjøpt reker og rundstykker, det liker han veldig godt. Laget pai 2 ganger det likte han veldig godt. Kjøpt wokgrønnsaker det synes han er godt, og lager selv. Ellers så lager han nudler sjøl det synes han er gøy. Ellers har ting gått veldig fort så dagene har bare gått. Jeg kunne kanskje gjordt mer det vet jeg ikke, men det er hva jeg har gjort. Men jeg vet han spiser ute men kan ikke gjøre noe med det.

Når jeg har baket kake har fått det, og når jeg stekt vafler som han er veldig glad i har fått det. Og han kunne lage mat selv, han har vært selvstyrt på det, han liker å lage mat selv. Jeg har ikke laget mat hver dag. Noen ganger har han bare tatt nudler med litt grønnsaker i.

Jeg har også invitert han til sammenkomster hos meg og familien min, men han har ikke kommet. Så det er liksom det jeg kunne gjøre.

Men jeg vet han har gått ut å spist og det kan jeg dessverre ikke gjøre noe med. Jeg har bedt han om å være hjemme og spurt om han spiste osv. Så jeg føler ikke jeg har gjort noe galt.

Jeg synes det er veldig trist at han er kommet i fengsel men han må bare ta staffen sin jo før jo bedre egentlig.

Jeg har ikke bestemt noe over han, han har vært selvstyrt. Men det er kanskje feilen jeg gjorde så lenge han bodde hos meg så kunne jeg ha bestemt litt og vært litt strengere, men det er ikke så lett, med en så voksen gutt.

 

Igår ryddet jeg og vasket i kjøkkenskapene mine, og idag har jeg vasket verandaen. Det var deilig å få gjort unna!

 

 

 

 

 

 

TAROTKORT

Jeg synes tarot er healende det hjelper deg til å få litt innsikt i deg selv og situasjonen rundt deg.

Først vil jeg vise kortstokken og etuiet disse kortene kom i. Kortene er ganske små bare 10×6 cm. Veldig gode.

 

 

Så kommer kortene for denne gang:

Første kort er 8 AV BEGRE:

Du vender ryggen til noe følelsemessig; kanskje et forhold eller en situasjon, noe som ikke gir deg så mye lenger, og du går videre og søker å få litt nytt påfyll på det følelsmessige, og fylle opp begerene.

Andre kortet er ENEBOEREN:

Her går du inn i deg selv, ønsker å være litt for deg selv. Du undrer på hvorfor alt er som det er og undrer over meningen med ting osv. En form for selvransakelse kan man si.

 

 

 

ANTREKK

Dongriskjorte, hvit t-skjorte, sorte bootcut bukser, hvite sneaker og blått/hvitt/oragne skjerf i halsen.

 

 

 

 

SÅ VIL JEG BARE AVSLUTTE INNLEGGET MED ET VÅRINNSLAG. DET ER HVITVEIS JEG HAR PLUKKET!

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg